Generelle vilkår

Generelle vilkår og betingelser for bruk av eEducation Alberts tjenester for forbrukere

1. Generelt 

Disse generelle vilkårene og betingelsene er juridisk bindende og utgjør en avtale mellom deg og eEducation Albert AB (Albert), reg. no. 559020-9093, angående bruken av tjenestene som Albert tilbyr fra tid til annen via sin(e) plattform(er) ("tjenesten"). For å få tilgang til tjenesten må du godta å overholde disse generelle vilkårene. Ved å aktivere kontoen din og godta disse vilkårene og betingelsene, blir du bundet av disse vilkårene.

Albert forbeholder seg retten til å endre disse generelle vilkårene og betingelsene; de til enhver tid gjeldende generelle vilkårene og betingelsene er tilgjengelige på Alberts nettsted. 

2. Tjenesten

Albert tilbyr en abonnementstjeneste med digitale læringsapper designet for å lette læring for barn i alderen 3-16 år. Tjenesten er delt inn i ulike fag, som engelsk og matte, og er også tilpasset ulike aldre. Abonnementet gir brukere tilgang til Alberts læringsapper inkludert funksjonalitet, grensesnitt og innhold (inkludert tekst, musikk, bilder, filmer og underliggende data og programvare) som Albert gjør tilgjengelig gjennom Tjenesten på nettsider og i ulike applikasjoner. 

3. Aldersgrense 

For å godta disse generelle vilkårene og betingelsene, må du være minst atten (18) år gammel. Hvis du er under atten (18) år, trenger du samtykke fra en verge. Aksept av disse generelle vilkårene skjer via Mobil BankID.

4. Registrering av brukerkonto 

For å få tilgang til innholdet i tjenesten, må du registrere deg og opprette en brukerkonto. Du kan enten velge å registrere deg via vår nettside eller via app-butikken din. Når du oppretter en brukerkonto, må du oppgi en e-postadresse, et passord, betalingsdetaljer, samt godta våre generelle vilkår og betingelser og signere med mobil bank-ID. Din e-postadresse vil også bli brukt som brukernavn. Du er ansvarlig for å gi nøyaktig informasjon om deg selv og for å sikre at ingen uautoriserte personer har tilgang til påloggingsinformasjonen eller passordet ditt. Du er ansvarlig for å sørge for at e-postadressen du oppgir er korrekt og oppdatert, da mesteparten av kommunikasjonen angående ditt abonnement og kjøp vil foregå via e-post. Albert forbeholder seg retten til å nekte eller avslutte en brukerkonto i enkelttilfeller (for eksempel hvis du har oppgitt uriktige personopplysninger).

Du kan velge å legge til flere brukerprofiler til brukerkontoen din. Et abonnement er beregnet på personen som har registrert en konto og kan deles med profiler som angitt i disse generelle vilkårene. Profiler er ment å være personer som bor sammen i samme husstand. Dette betyr at en profil ikke kan være noen som ikke er en del av din husstand, en slik person må registrere en egen konto. Eventuelle tilleggs profiler du kobler til brukerkontoen din må overholde disse generelle vilkårene og betingelsene, og du er ansvarlig for å sikre at dette er tilfelle. Gjeldende prisliste for å legge til brukerprofiler finner du på Alberts nettside. 

5. Tekniske og geografiske betingelser for bruk av tjenesten og tilgjengelighet

For å bruke tjenesten må du ha tilgang til en internettforbindelse. Tjenesten er kompatibel på nettbrett og mobiler, men kan ikke lastes ned til en stasjonær datamaskin. Informasjon om hvilken versjon av operativsystemet som kreves for å bruke Alberts app finner du i Appstore og Google Play. Albert er ikke ansvarlig for feil og/eller forsinkelser forårsaket av defekt utstyr, programvare og/eller internettkapasitet.

Albert forbeholder seg retten til å endre de tekniske betingelsene for Tjenesten, noe som betyr at for eksempel innhold, struktur, funksjonalitet og søkesystemer kan endres over tid. Albert har rett til midlertidig å begrense tilgjengeligheten av Tjenesten for vedlikehold, support, oppgradering eller retting av feil. Alberts intensjon er kun å utføre slikt vedlikehold og lignende på tidspunkter hvor Tjenesten normalt har lav belastning. 

6. Endring i tjenesten

Hvis en endring i tjenesten ikke har blitt varslet av Albert minst én (1) måned i forveien og det i betydelig grad svekker din evne til å bruke tjenesten (f.eks. hvis læremateriellet ditt er fullstendig fjernet fra tjenesten), har du rett til å si opp abonnementet ditt tidlig. I slike tilfeller har du også rett til å kreve tilbakebetaling av allerede betalt abonnementsavgift opp til et rimelig beløp tilsvarende resten av inneværende abonnementsperiode. Du kan bare kreve refusjon hvis du også kansellerer abonnementet. I tilfelle du fortsetter å bruke tjenesten etter at en endring er gjort, vil du bli ansett for å ha akseptert endringen. Bortsett fra det som er angitt ovenfor, godtar du at du ikke skal ha noe ansvar eller krav overhodet mot Albert som følge av at tjenesten er endret som beskrevet ovenfor. 

7. Pris og betaling

For gjeldende abonnement, skjemaer og prisinformasjon, se Alberts nettsted. Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert gjeldende momssats. Betaling skjer enten månedlig eller årlig.

For abonnementer som løper årlig forlenges abonnementet med ett år av gangen dersom det ikke sies opp før utløpet av gjeldende abonnementsperiode. En påminnelse om når abonnementet fornyes vil bli kommunisert en (1) måned før abonnementet automatisk fornyes via "mine sider", gjennom Alberts nettside. Hvis abonnementet ikke kanselleres før slutten av abonnementsperioden, vil abonnementet fornyes og Albert belaster for det påfølgende året.

For månedlige abonnementer forlenges abonnementet med en måned av gangen.

For nye brukere, betales umiddelbart ved abonnement eller, hvis du benytter deg av et prøvetilbud, ved slutten av prøveperioden hvis du ikke tidligere har sagt opp abonnementet. Slutten av prøveperioden er angitt i e-postbekreftelsen. Betaling kan gjøres med tilgjengelig betalingsmåte eller med gavekort. Abonnementsgebyret betales deretter hver 30. dag for et månedlig abonnement eller på årsbasis for et årsabonnement. Dette betyr at abonnementet fornyes automatisk og du vil fortsette å bli belastet til du sier opp abonnementet. I tilfelle du har betalt med et gavekort, fortsetter abonnementet med den tidligere valgte betalingsmåten når verdien av gavekortet er brukt opp. I noen tilfeller kan belastningstidspunktet endres, for eksempel dersom det ikke er midler tilgjengelig på belastningstidspunktet. Du kan oppdatere betalingsdetaljene dine ved å gå til nettstedet vårt og klikke på koblingen "Medlemskap og konto". 

Hvis en betaling ikke kan foretas fordi betalingskortet har utløpt, det ikke er nok midler tilgjengelig for betaling eller av en annen grunn, og du ikke oppdaterer betalingsopplysningene dine eller kansellerer kontoen/abonnementet ditt, kan Albert suspendere tilgangen til tjenesten inntil Albert har mottatt betaling. I tilfelle en mislykket betaling har Albert rett til å gjøre ytterligere forsøk på å debitere, og hvis forsøket ikke lykkes, kan Albert si opp abonnementet ditt.

8. Prøveperiode og kampanjer 

Albert tilbyr prøveabonnementet for nye brukere. Prøveabonnementet kan være for et månedlig eller årsabonnement hvor du velger hvilken type abonnement du ønsker. For å starte et prøveabonnement må du oppgi betalingsinformasjonen din. Ved å oppgi betalingsopplysningene dine når du registrerer deg for prøveabonnementet, godtar du at du vil bli belastet for å fortsette å bruke tjenesten ved prøveperioden slutt. For at du ikke skal bli belastet for å fortsette å bruke tjenesten, må du kansellere abonnementet ditt før prøveabonnementet utløper. I tilfelle du ikke kansellerer abonnementet ditt før slutten av prøveabonnementet, vil Albert belaste deg for neste abonnementsperiode basert på typen abonnement du har valgt.

Prøveabonnementet kan kun benyttes hvis du ikke allerede har hatt et abonnement eller benyttet deg av et prøveabonnement eller lignende tilbud tidligere. Dette gjelder med mindre annet er angitt i tilbudet.

For prøveabonnement på Alberts årsabonnement vil det bli sendt en påminnelse via "mine sider", gjennom Alberts nettside. Hvis kjøpet gjøres via en tredjepart (AppStore/Google PlayStore), vil du motta informasjon om abonnementet ditt fra app-butikken din. For prøveabonnement som er lengre enn én (1) måned, vil en påminnelse gå ut én (1) måned før. For prøveabonnement kortere enn én (1) måned, sendes en påminnelse senest dagen før prøveabonnementet utløper.

For å avslutte et prøveabonnement , logg inn på Mine sider ved å bruke påloggingsdetaljene sendt på e-post ved konto-registrering. Hvis kjøpet er gjort via en tredjepart (AppStore/Google PlayStore), gå til app-butikken din til kontoinnstillinger, under fanen "abonnementer" finner du abonnementet ditt og muligheten til å kansellere. Du kan også kontakte support@heialbert.no for hjelp til å avslutte prøveabonnementet. 

9. Rabattkoder og andre forhåndsbetalte tilbud

Rabattkoder, gavekort, forhåndsbetalte tilbud og andre lignende tilbud som gir tilgang til Tjenesten kan leveres eller selges av eller på vegne av Albert. 

10. Kontraktstid og kansellering 

Du kan velge å si opp abonnementet ditt når som helst. Hvis du kansellerer abonnementet ditt før slutten av inneværende måneds- eller årsperiode, vil abonnementet kun kanselleres ved slutten av inneværende periode. En månedlig periode består av 30 dager og en årlig periode på 365 dager. Avbestilling gjøres enten via Alberts nettside eller via Google Play/Apple Store. Kanselleringen må gjøres der kjøpet av Tjenesten ble gjort, og det er ditt ansvar å sørge for at abonnementet avsluttes på riktig måte.   Det utbetales ingen kompensasjon dersom avbestillingen ikke er korrekt utført.

Du må si opp abonnementet ditt før utløpet av den forhåndsbetalte måneds- eller årsperioden, noe som betyr at en kansellering må foretas senest kl. 23.59 dagen før abonnementet fornyes. Hvis en kansellering ikke foretas, vil abonnementet bli fornyet for en ytterligere månedlig eller årlig periode som du vil bli belastet med den gjeldende månedlige eller årlige avgiften.

11. Angrerett, reklamasjoner og refusjoner.

Du har rett til å kansellere kjøpet innen fjorten (14) dager etter å ha akseptert disse generelle vilkårene og betingelsene (kanselleringsperioden) og motta full refusjon. For å utøve din angrerett kan du kontakte Alberts kundeservice, for kontaktdetaljer se avsnitt 17 nedenfor. Hvis Tjenesten er mangelfull eller feil, kan du kontakte Alberts kundeservice og klage.

Når du utøver angreretten din, vil du ikke lenger ha tilgang til tjenesten, og kontoen din vil automatisk bli avsluttet. Refusjon vil normalt skje innen 5-10 dager etter at vi har mottatt melding om utøvelse av angreretten. 

Refusjon gis kun i tilfeller hvor kunder har hatt problemer med Tjenesten som er utenfor deres kontroll og den forhindrede bruken er basert på en feil fra Albert. Det utbetales ikke kompensasjon i tilfeller der du som kunde har glemt å si opp abonnementet. 

12. Bruk av Tjenesten og brukerens ansvar 

Alt innhold levert av Albert gjennom Tjenesten eies av Albert eller Alberts innholdsleverandører og er beskyttet av opphavsrett eller andre immaterielle rettigheter. Ved å opprette en brukerkonto og betale avgiften får du en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar, begrenset lisens til innholdet på Tjenesten for bruk i samsvar med disse generelle vilkårene.Alle opphavsrettigheter og andre immaterielle rettigheter som dekkes av tjenesten og gjøres tilgjengelig for deg, forblir Alberts eiendom.

Som bruker kan du bruke tjenesten og få tilgang til annet innhold i tjenesten i samsvar med disse generelle vilkårene og betingelsene i løpet av abonnementsperioden. Tjenesten er kun for privat bruk og kan ikke brukes til kommersielle eller offentlige formål eller formål. Kontoen din er personlig og du kan ikke dele den med andre, bortsett fra med profilene som du har lagt til som tilleggsprofiler til brukerkontoen din i samsvar med disse generelle vilkårene og gjeldende prisliste.

Du kan ikke på annen måte bruke tjenesten på en måte som er i strid med disse vilkårene eller for ulovlige formål. Du kan heller ikke oppfordre andre til å gjøre slik bruk i strid med loven eller disse vilkårene og betingelsene. Som bruker av Alberts Tjeneste er du ansvarlig for at dine anmeldelser/tips er i samsvar med gjeldende lovgivning og ikke bruker ord eller uttrykk som kan oppfattes som diskriminerende, støtende eller krenkende i fora som kan knyttes til Alberts. Hvis Albert vurderer at anmeldelsene/tipsene dine oppfattes som diskriminerende, krenkende eller støtende, har Albert rett til å blokkere tilgangen din til kommentarer og også avslutte abonnementet ditt.

Hvis du har mistanke om uautorisert bruk av kontoen din, må du umiddelbart varsle Albert og endre passordet ditt. Du er ansvarlig for eventuelle skader forårsaket av at du gir noen andre tilgang til Tjenesten via brukerkontoen din. Albert har rett til umiddelbart å kansellere abonnementet ditt eller blokkere tilgangen til Tjenesten hvis Albert har grunn til å mistenke at kontoen din ellers misbrukes av uautoriserte personer. 

13. Personopplysninger 

For å kunne levere Tjenesten må Albert behandle nødvendige personopplysninger, slik som navn, e-post og betalingsdetaljer. Vi behandler alltid dataene dine i samsvar med EUs generelle databeskyttelsesforordning ("GDPR") og tilleggslovgivning. Les mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger i vår personvernerklæring som du finner på Alberts nettside. 

14. Samtykke til direkte markedsføring

Vi kan bruke dataene dine til markedsføring av våre produkter eller tjenester. Markedsføringen kan helt eller delvis relatere seg til produkter eller tjenester fra et annet konsernselskap. Dette betyr at du kan motta målrettet annonsering basert på informasjonen du oppgir. Hvis du ikke ønsker å motta direkte markedsføring, kan du kontakte oss på support@heialbert.no og be om å bli blokkert fra å motta direkte markedsføring (såkalt direktemarkedsføringsblokk). Du kan også velge å avslutte abonnementet direkte i e-posten fra disse utsendelsene. 

15. Tvist og gjeldende lov

Dersom det oppstår en tvist mellom Albert og deg, skal partene i første omgang forsøke å løse tvisten ved gjensidig avtale. Hvis partene ikke kan bli enige, skal tvisten avgjøres ved svenske domstoler.

EU har et nettsted for å hjelpe misfornøyde forbrukere med å løse tvister, du finner det her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Dersom du er forbruker og har kommentarer eller klager på Tjenesten, kan du også henvende deg til Forbrukerrådet. Du finner mer informasjon om Forbrukerrådet på www.forbrukerradet.no. Du kan kontakte Forbrukerrådet ved å bruke kontaktinformasjonen nedenfor. www.forbrukerradet.no/kontakt-oss/ 

16. kontakt

Tjenesten leveres av Albert, et svensk aksjeselskap, reg. Nei. 559020-9093 med registrert adresse Polhemsplatsen 5, 411 03 Gøteborg. For å komme i kontakt med vår kundeservice, vennligst send en e-post til support@heialbert.no. Andre spørsmål kan sendes til vår adresse: Albert AB Polhemsplatsen 5, 411 03 Göteborg.

Albert gir støtte angående Tjenesten via e-post og prøver alltid å svare innen førtiåtte (48) timer på hverdager, men det er ingen garanti for at du vil motta et svar innen denne tiden.  

heialbert.no