Spørsmål og svar

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene

Alle

Hvis du har registrert deg via nettstedet, kan du enkelt endre medlemskapet og for eksempel oppgradere til Plus via Foreldreportalen.

Slik gjør du det:

1. Gå til heialbert.no

2. Velg «Logg inn»

3. Velg «Medlemskap og konto»

4. Velg «Endre medlemskap» under «Administrer medlemskap»

5. Velg medlemskapet du vil bytte til, og enten «Betal årlig» eller «Betal månedlig»


Hvis du har registrert deg direkte i en av appene våre, blir abonnementet håndtert av App Store eller Google Play. Ved å logge inn på nettstedet vårt kan du enkelt se om medlemskapet er opprettet via app eller nettsted.

Hvis abonnementet håndteres via App Store eller Google Plus, skal du opgradere abonnementet gennem deres systemer. Følg linket til din app-butik nedenfor og få let vejledning til hvordan.

Har du købt via App Store?

App Store

Har du købt via Google Play?

Google Play

Selvfølgelig synes vi det er veldig trist hvis du bestemmer deg for å si opp medlemskapet i Albert! Men vi hjelper deg så klart med å avslutte så smidig som mulig.

Vær oppmerksom på at kundestøtten vår ikke kan avslutte medlemskapet for deg manuelt. Men det er veldig lett å gjøre det selv!

Hvis du har registrert deg via nettstedet, kan du enkelt si opp medlemskapet ved å logge inn på foreldreportalen.

Slik gjør du det:

1. Gå til heialbert.no

2. Velg "Logg inn"

3. Gå til "Medlemskap og konto" (under "Startside" hvis du bruker smarttelefon eller nettbrett, og under "Ditt medlemskap" hvis du logger på via en datamaskin)

4. Velg "Si opp medlemskap"Oppgi grunnen til at du sier opp medlemskapet

5. Ferdig!

En bekreftelses-e-post blir sendt til e-postadressen din når du er ferdig.

Hvis du har registrert deg direkte i en av appene våre, håndteres abonnementet ditt av App Store eller Google Play. Hvis du logger inn på nettstedet vårt, kan du lett se om medlemskapet ditt er opprettet via appen eller nettstedet.Hvis abonnementet håndteres av en av appbutikkene, må du si opp gjennom deres infrastrukturer. Følg lenkene nedenfor for å få en enkel veiledning til oppsigelse i den enkelte appbutikken.

Kjøpte du via App Store?

Ved å klikke på følgende lenke får du en detaljert beskrivelse av hvordan du avslutter kontoen din:

Apple

Har du kjøpt gjennom Google Play?

Ved å klikke på følgende lenke får du en detaljert beskrivelse av hvordan du avslutter kontoen din:

Google Play

Du oppretter enkelt og raskt en konto via nettstedet vårt. Du kan også opprette kontoen direkte i appen, Albert Junior (for barn 3–9 år). Ved registrering i appen håndteres abonnementet av App Store eller Google Play. Vær oppmerksom på at eventuelle tilbud kan variere mellom nettstedet og appbutikker. Vi ser frem til å hjelpe dere med matematikken!

Hvis du har registrert deg via nettstedet, vil du snart få en velkomst-e-post til e-postadressen du oppga. Deretter er det bare å laste ned den valgte appen og begynne å regne!

For å bli medlem i Albert må du først velge hvilket medlemskap du vil ha, og så fyller du ut e-postadressen din, eventuelt barnets mobilnummer (for SMS med nedlastingslenke til appen) og kortopplysninger. Vi tilbyr alltid en gratis prøveperiode, så du kan bli kjent med tjenesten. Hvis dere ikke vil fortsette, kan du bare si opp tjenesten før prøveperioden utløper, så belastes du ikke en krone!Vi har selvfølgelig ingen bindingstid eller oppsigelsesfrist. Avslutt når du vil!

Ved registrering oppretter du en profil til barnet som skal bruke Albert. Det er for at du skal kunne følge barnets utvikling og etter hvert få personlige anbefalinger og innhold. Du må oppgi barnets navn og alder.

Du kan endre eller legge til flere profiler under overskriften «Administrer profiler», som du finner i menyen når du logger inn på foreldreportalen (via nettstedet vårt). Vær oppmerksom på at du bare kan legge til flere profiler hvis du har et Plus-medlemskap. Men ingen fare, du kan lett oppgradere kontoen din i foreldreportalen!

Hvis du har registrert deg direkte i appen, kan du for øyeblikket bare legge til og endre profiler i appen. Det gjør du ved å klikke på "Min profil" – "Om meg".

Du kan lett gjenopprette passordet ditt ved å klikke på denne lenken. Sørg for at du oppgir korrekt e-postadresse/mobilnummer uten mellomrom. Det hender at gjenopprettings-e-posten ender opp i søppelposten, så du bør kikke der hvis e-posten ikke dukker opp i den vanlige innboksen.

Brukernavnet ditt er e-postadressen eller mobilnummeret som du oppga ved registreringen.

I Albert Junior, appen for barn 3–9 år, er det over 3200 oppgaver. I tillegg inneholder den massevis av morsomt innhold som for eksempel spill som dukker opp mellom løste oppgaver.

Vi jobber så fort vi kan for å få lansert Albert for barn mellom 10–16 år i ditt land. For øyeblikket kan vi ikke angi en nøyaktig lanseringsdato, men hold deg oppdatert via våre sosiale medier og nettstedet vårt for å få mer informasjon!

Absolutt! Albert er utviklet av erfarne lærere, pedagoger og forskere, som har trukket frem kvalitativt innhold i overensstemmelse med læreplanen. Innholdet er deretter brutt ned i mindre bestanddeler for å bli mer treffsikkert og enklere for dere å tilpasse.

I Albert Junior snakker vi om nivåer i stedet for klassetrinn, da vi særlig fokuserer på den individuelle utviklingen. Men for at du som forelder skal få et inntrykk av barnets utvikling, kan vi si at de ulike nivåene gjenspeiler klassetrinn 1, 2 og 3. Som alltid i Albert er det barnets egne forutsetninger som setter standarden. Det skal være enkelt å gå tilbake og øve på grunnleggende elementer, og likeledes å utfordre ferdighetene sine på et høyere nivå.


Uff da! Det beklager vi virkelig. For at vi skal kunne rette opp feilen, må du gi oss mer informasjon:
- Beskriv problemet på en kortfattet måte
- Hvilken oppgave gjelder det?

Angi ID-nummeret til venstre for oppgaven (hvis det gjelder Albert Junior), eller send et skjermbilde av oppgaven.Takk for at du hjelper oss å bli bedre!

Å nei! Det er aldri morsomt å høre at noen har problemer med appen. Men det er selvfølgelig sånt som skjer når det gjelder teknologi. Vi jobber så fort vi kan for å skape det aller beste produktet for deg og barnet ditt. Hvis du gir oss så mye informasjon du kan, skal vi så snart som mulig undersøke problemet og løse det.

Vennligst kontakt oss på support@heialbert.no med følgende informasjon:

  • Kortfattet beskrivelse av problemet.

  • Modellnummer på enheten som ble brukt (på Apple-produkter står modellnummeret på baksiden og også i innstillingene under «Generelt > Om > Modellnummer». For Android-enheter går du inn på Innstillinger under «Om telefonen». OBS: Dette kan variere for forskjellige Android-enheter.

  • Hvilken iOS-/Android-versjon som sist er installert på enheten. (Finnes i enhetens innstillinger, samme sted for iOS/Android, hvor f.eks. modellnummeret står)

  • Skjermbilde/-video av problemet

Det hjelper om du gir oss så mye informasjon som mulig. Men selv om du ikke har alle opplysningene, kan du likevel kontakte oss med den informasjonen du har.

Vanlige problemer og løsninger på dem

Appen står bare og laster etter innlogging
Dobbeltsjekk at du ikke har aktivert foreldrekontroll på enheten. I så fall burde problemet løses ved at du fjerner den.

Bare halvparten av oppgaven vises i appen
Du bruker sannsynligvis et eldre operativsystem, som ikke støtter appens oppdateringer. Se om det går an å oppdatere enheten til den seneste versjonen (dette gjør du via innstillingene) og prøv igjen!

Jeg får beskjed om at jeg må opprette en ny bruker.
Du må registrere en bruker før du logger deg inn i appen. Det gjør du enkelt ved å logge inn via www.heialbert.no og opprette en ny profil under "Administrer profiler".

Teksten i appen er for stor, og jeg finner ingen fortsett-knapp.
Du har sannsynligvis en større tekst innstilt på enheten din. Endre tekststørrelsen i enhetens innstillinger, så oppgavene passer til skjermen.

Barnet mitt har løst alle oppgavene, og nå går det ikke an å starte om fra begynnelsen.
Ikke noe problem. Ta kontakt med kundestøtten vår, så hjelper vi deg med å nullstille kontoen din.

Jeg kan ikke logge på kontoen min.
Sjekk at brukernavnet er skrevet riktig uten mellomrom før eller etter adressen. Brukernavnet ditt er den e-postadressen du oppga ved registreringen.

Selvfølgelig kan du det! Det er bare å kontakte oss på support@heialbert.no, så tar vi kontakt med deg og prøver å gjøre Albert tilgjengelig for elevene dine så snart som mulig.

Vi har satt en maksimalgrense på 48 timer på virkedager. Men vi kommer til å gjøre vårt beste for å imponere deg med svartiden!

Hvis du registrerer deg via nettstedet vårt, blir du alltid tilbudt å teste Albert gratis. Den gratis prøveperioden varierer avhengig av hvilke kampanjer som er aktive. Hvis du ikke vil fortsette etter prøveperioden, må du avslutte medlemskapet før gratisperioden er over. Vær oppmerksom på at medlemskap automatisk endres til vanlig pris etter prøveperioden.

Imidlertid, hvis du registrerer deg direkte via appen vår, opprettes og administreres medlemskapet av App Store eller Google Play. Der gjelder deres prisinformasjonen og vilkåre - vær oppmerksom på at disse kan avvike fra nettstedet vårt! For mer informasjon om hva som gjelder der, kan du lese mer i appbutikken din eller i appen vår.

Vi samler ikke inn noen følsomme opplysninger i det hele tatt. Når du registrerer deg, oppgir du kortopplysninger, og disse håndteres på en sikker måte via betalingssystemet Stripe og kan ikke formidles videre. Betalingssystemet er sertifisert som PCI Service Provider Level 1, som er det høyeste nivået av sertifisering som er tilgjengelig i betalingsindustrien. Alle data er dermed kryptert og i samsvar med EU-standarden. Utover dette samler vi inn e-postadressen din for å kunne dele relevant informasjon med deg angående medlemskapet ditt, samt telefonnummeret ditt for å kunne sende deg SMS med nedlastingslenke til appen.

Les siden vår om personvern for å få mer informasjon om dette.

Ja, hvis du er mindreårig, må du ha tillatelse fra din foresatte for å kunne bruke Albert. Når du godkjenner brukervilkårene, forutsetter vi at medlemskapet er opprettet med tillatelse fra en foresatt.

Ja, selvfølgelig kan du det. Send en e-post til support@heialbert.no, så lager vi en utskrift og sender til deg. Vær oppmerksom på at ventetiden for utskrift av personopplysninger kan være opptil 30 dager.

Ja, selvfølgelig kan du det. Send en e-post til support@heialbert.no, så sletter vi alle personopplysningene dine. OBS! Merk at dette innebærer at kontoen din avsluttes.

Ja, selvfølgelig kan du ha det. Send e-post til support@heialbert.no så sletter vi all din personlige informasjon. OBS! Merk at dette betyr at kontoen blir stengt.

Det er flere forskjeller mellom medlemskapene våre. For å gjøre det så tydelig som mulig har vi oppført forskjellene her:


BASIC

  • 1 bruker

  • Albert Junior

  • Månedens aktivitet via e-post


STANDARD

  • 1 bruker

  • Albert Junior

  • Albert Code

  • Albert Geo

  • Detaljert rapport for Junior Matte


PLUS

  • 4 brukere

  • Albert Junior

  • Albert Code

  • Albert Geo

  • Holy Owly

  • Detaljert rapport for Junior Matte


Den store forskjellen er altså at med Standard- eller Plus-medlemskap får du større innblikk i barnets utvikling samt tilgang til alle produktene våre. Plus-medlemskapet skiller seg dessuten fra de andre ved at du kan ha 4 brukere på samme konto. Selvfølgelig er Albert uansett medlemskap en 100 % reklamefri tjeneste, uten bindings- eller oppsigelsestid!

Du har alltid rett til å angre kjøpet innen 14 dager fra den dagen avtalen ble inngått. Dersom du sier opp avtalen din kan du gi Albert beskjed om dette ved å sende en e-post til support@heialbert.no og legge ved dine opplysninger der abonnementet er registrert.

Du kan lese mer om din angrerett via LINK.