Spørsmål og svar

Her finner du svar på de vanligste spørsmålene

Alle

Hvordan oppretter jeg en konto?

Du oppretter enkelt og raskt en konto via nettstedet vårt. Du kan også opprette kontoen direkte i appen, Albert Junior (for barn 3–9 år). Ved registrering i appen håndteres abonnementet av App Store eller Google Play. Vær oppmerksom på at eventuelle tilbud kan variere mellom nettstedet og appbutikker. Vi ser frem til å hjelpe dere med matematikken!

Hvis du har registrert deg via nettstedet, vil du snart få en velkomst-e-post til e-postadressen du oppga. Deretter er det bare å laste ned den valgte appen og begynne å regne!

Hva trenger jeg for å opprette en konto?

For å bli medlem i Albert må du først velge hvilket medlemskap du vil ha, og så fyller du ut e-postadressen din, eventuelt barnets mobilnummer (for SMS med nedlastingslenke til appen) og kortopplysninger. Vi tilbyr alltid en gratis prøveperiode, så du kan bli kjent med tjenesten. Hvis dere ikke vil fortsette, kan du bare si opp tjenesten før prøveperioden utløper, så belastes du ikke en krone!
Vi har selvfølgelig ingen bindingstid eller oppsigelsesfrist. Avslutt når du vil!

Hvordan kan jeg endre eller legge til flere profiler?

Ved registrering oppretter du en profil til barnet som skal bruke Albert. Det er for at du skal kunne følge barnets utvikling og etter hvert få personlige anbefalinger og innhold. Du må oppgi barnets navn og alder.
Du kan endre eller legge til flere profiler under overskriften «Administrer profiler», som du finner i menyen når du logger inn på foreldreportalen (via nettstedet vårt). Vær oppmerksom på at du bare kan legge til flere profiler hvis du har et Plus-medlemskap. Men ingen fare, du kan lett oppgradere kontoen din i foreldreportalen!
Hvis du har registrert deg direkte i appen, kan du for øyeblikket bare legge til og endre profiler i appen. Det gjør du ved å klikke på "Min profil" – "Om meg".

Jeg har glemt passordet mitt, hvordan får jeg et nytt?

Du kan lett gjenopprette passordet ditt ved å klikke på denne lenken. Sørg for at du oppgir korrekt e-postadresse/mobilnummer uten mellomrom. Det hender at gjenopprettings-e-posten ender opp i søppelposten, så du bør kikke der hvis e-posten ikke dukker opp i den vanlige innboksen.

Brukernavnet ditt er e-postadressen eller mobilnummeret som du oppga ved registreringen.

Hvor mange oppgaver er det i Albert Junior?

I Albert Junior, appen for barn 3–9 år, er det over 3200 oppgaver. I tillegg inneholder den massevis av morsomt innhold som for eksempel spill som dukker opp mellom løste oppgaver.

Når kommer Albert for eldre barn?

Vi jobber så fort vi kan for å få lansert Albert for barn mellom 10–16 år i ditt land. For øyeblikket kan vi ikke angi en nøyaktig lanseringsdato, men hold deg oppdatert via våre sosiale medier og nettstedet vårt for å få mer informasjon!

Er Albert knyttet til læreplanen?

Absolutt! Albert er utviklet av erfarne lærere, pedagoger og forskere, som har trukket frem kvalitativt innhold i overensstemmelse med læreplanen. Innholdet er deretter brutt ned i mindre bestanddeler for å bli mer treffsikkert og enklere for dere å tilpasse.
I Albert Junior snakker vi om nivåer i stedet for klassetrinn, da vi særlig fokuserer på den individuelle utviklingen. Men for at du som forelder skal få et inntrykk av barnets utvikling, kan vi si at de ulike nivåene gjenspeiler klassetrinn 1, 2 og 3. Som alltid i Albert er det barnets egne forutsetninger som setter standarden. Det skal være enkelt å gå tilbake og øve på grunnleggende elementer, og likeledes å utfordre ferdighetene sine på et høyere nivå.

Jeg tror at Albert har gjort en feil i en oppgave. Hva skal jeg gjøre?

Uff da! Det beklager vi virkelig. For at vi skal kunne rette opp feilen, må du gi oss mer informasjon:
- Beskriv problemet på en kortfattet måte
- Hvilken oppgave gjelder det? Angi ID-nummeret til venstre for oppgaven (hvis det gjelder Albert Junior), eller send et skjermbilde av oppgaven.
Takk for at du hjelper oss å bli bedre!

Hva skal jeg gjøre hvis jeg har problemer med appen?

Å nei! Det er aldri morsomt å høre at noen har problemer med appen. Men det er selvfølgelig sånt som skjer når det gjelder teknologi. Vi jobber så fort vi kan for å skape det aller beste produktet for deg og barnet ditt. Hvis du gir oss så mye informasjon du kan, skal vi så snart som mulig undersøke problemet og løse det.

Vennligst kontakt oss på support@heialbert.no med følgende informasjon:

- Kortfattet beskrivelse av problemet.
- Modellnummer på enheten som ble brukt (på Apple-produkter står modellnummeret på baksiden og også i innstillingene under «Generelt > Om > Modellnummer». For Android-enheter går du inn på Innstillinger under «Om telefonen». OBS: Dette kan variere for forskjellige Android-enheter.
- Hvilken iOS-/Android-versjon som sist er installert på enheten. (Finnes i enhetens innstillinger, samme sted for iOS/Android, hvor f.eks. modellnummeret står)
- Skjermbilde/-video av problemet
Det hjelper om du gir oss så mye informasjon som mulig. Men selv om du ikke har alle opplysningene, kan du likevel kontakte oss med den informasjonen du har.
Vanlige problemer og løsninger på dem
Appen står bare og laster etter innlogging
Dobbeltsjekk at du ikke har aktivert foreldrekontroll på enheten. I så fall burde problemet løses ved at du fjerner den.
Bare halvparten av oppgaven vises i appen
Du bruker sannsynligvis et eldre operativsystem, som ikke støtter appens oppdateringer. Se om det går an å oppdatere enheten til den seneste versjonen (dette gjør du via innstillingene) og prøv igjen!
Jeg får beskjed om at jeg må opprette en ny bruker.
Du må registrere en bruker før du logger deg inn i appen. Det gjør du enkelt ved å logge inn via www.heialbert.no og opprette en ny profil under "Administrer profiler".
Teksten i appen er for stor, og jeg finner ingen fortsett-knapp.
Du har sannsynligvis en større tekst innstilt på enheten din. Endre tekststørrelsen i enhetens innstillinger, så oppgavene passer til skjermen.
Barnet mitt har løst alle oppgavene, og nå går det ikke an å starte om fra begynnelsen.
Ikke noe problem. Ta kontakt med kundestøtten vår, så hjelper vi deg med å nullstille kontoen din.
Jeg kan ikke logge på kontoen min.
Svar: Sjekk at brukernavnet er skrevet riktig uten mellomrom før eller etter adressen. Brukernavnet ditt er den e-postadressen du oppga ved registreringen.

Jeg er lærer og interessert i å gjøre Albert Junior tilgjengelig for elevene mine på skolen. Kan jeg det?

Selvfølgelig kan du det! Det er bare å kontakte oss på support@heialbert.no, så tar vi kontakt med deg og prøver å gjøre Albert tilgjengelig for elevene dine så snart som mulig.

Hvor raskt svarer dere på henvendelser til kundestøtten?

Vi har satt en maksimalgrense på 48 timer på virkedager. Men vi kommer til å gjøre vårt beste for å imponere deg med svartiden!

Hvor mye koster et medlemskap i Albert?

Et medlemskap i Albert koster fra 109 kroner og opptil 189 kroner per måned. Hvis du registrerer deg gjennom en av appene våre, gjelder prisopplysningene og vilkårene til App Store / Google Play.

Det står at jeg kan begynne på gratisperioden min. Hvordan fungerer det?

Hvis du registrerer deg via nettstedet vårt, blir du alltid tilbudt å teste Albert gratis. Den gratis prøveperioden varierer avhengig av hvilke kampanjer som er aktive. Hvis du ikke vil fortsette etter prøveperioden, må du avslutte medlemskapet før gratisperioden er over. Vær oppmerksom på at medlemskap automatisk endres til vanlig pris etter prøveperioden.
Imidlertid, hvis du registrerer deg direkte via appen vår, opprettes og administreres medlemskapet av App Store eller Google Play. Der gjelder deres prisinformasjonen og vilkåre - vær oppmerksom på at disse kan avvike fra nettstedet vårt! For mer informasjon om hva som gjelder der, kan du lese mer i appbutikken din eller i appen vår.

Hvordan sier jeg opp medlemskapet mitt i Albert?

Selvfølgelig synes vi det er veldig trist hvis du bestemmer deg for å si opp medlemskapet i Albert! Men vi hjelper deg så klart med å avslutte så smidig som mulig.
Vær oppmerksom på at kundestøtten vår ikke kan avslutte medlemskapet for deg manuelt. Men det er veldig lett å gjøre det selv!
Hvis du har registrert deg via nettstedet, kan du enkelt si opp medlemskapet ved å logge inn på foreldreportalen.
Slik gjør du det:

1. Gå til heialbert.no

2. Velg "Logg inn"
4. Velg "Medlemskap og konto"
5. Velg "Si opp medlemskap"
Oppgi grunnen til at du sier opp medlemskapet
6. Ferdig!
En bekreftelses-e-post blir sendt til e-postadressen din når du er ferdig.
Hvis du har registrert deg direkte i en av appene våre, håndteres abonnementet ditt av App Store eller Google Play. Hvis du logger inn på nettstedet vårt, kan du lett se om medlemskapet ditt er opprettet via appen eller nettstedet.
Hvis abonnementet håndteres av en av appbutikkene, må du si opp gjennom deres infrastrukturer. Følg lenkene nedenfor for å få en enkel veiledning til oppsigelse i den enkelte appbutikken.
Kjøpte du via App Store?
Ved å klikke på følgende lenke får du en detaljert beskrivelse av hvordan du avslutter kontoen din:
Har du kjøpt gjennom Google Play?
Ved å klikke på følgende lenke får du en detaljert beskrivelse av hvordan du avslutter kontoen din:

Hvordan endrer jeg medlemskap?

Hvis du har registrert deg via nettstedet, kan du enkelt oppdatere medlemskapet ditt og for eksempel oppgradere til Pluss i foreldreportalen.
Hvis du har registrert deg via nettstedet, kan du enkelt si opp medlemskapet ved å logge inn på foreldreportalen.

Slik gjør du det:

1. Gå til {heialbert.no}
3. Velg "Medlemskap og konto"
4. Velg "Endre medlemskap" eller "Oppgrader til pluss"
5. Velg "Velg dette medlemskapet"
Oppgi grunnen til at du sier opp medlemskapet
Hvis du har registrert deg direkte i en av appene våre, blir abonnementet ditt håndtert av App Store eller Google Play. Ved å logge inn på nettstedet vårt kan du enkelt se om medlemskapet ditt opprettes via en app eller et nettsted.
Hvis abonnementet ditt administreres av Apple Store eller Google Play, kan du oppgradere gjennom deres egen infrastruktur. Følg lenken til appbutikken din nedenfor for enkle instruksjoner.
Hvis abonnementet håndteres av en av appbutikkene, må du si opp gjennom deres infrastrukturer. Følg lenkene nedenfor for å få en enkel veiledning til oppsigelse i den enkelte appbutikken.
Via følgende lenke kan du få en detaljert beskrivelse av hvordan du oppdaterer abonnementet:

Ved å klikke på følgende lenke får du en detaljert beskrivelse av hvordan du avslutter kontoen din:

{Apple}
Via følgende lenke kan du få en detaljert beskrivelse av hvordan du oppdaterer abonnementet:

Ved å klikke på følgende lenke får du en detaljert beskrivelse av hvordan du avslutter kontoen din:

Hva er forskjellene mellom medlemskapene Albert Basis, Albert og Albert Pluss?

Det er flere forskjeller mellom medlemskapene våre. For å gjøre det så tydelig som mulig har vi oppført forskjellene her:
Albert Basis, til 109 kroner per måned:
1 bruker
Albert Junior (matematikk)
Månedens aktivitet via e-post
Albert, til 149 kroner per måned:
1 bruker
Albert Junior (matematikk)
Albert Code
Albert Geo
Detaljert aktivitetsrapport på nettstedet
Albert Pluss, til 189 kroner per måned:
4 brukere
Albert Junior (matematikk)
Albert Code
Albert Geo
Detaljert aktivitetsrapport på nettstedet
Den store forskjellen er altså at med Albert- eller Albert Pluss-medlemskap får du større innblikk i barnets utvikling samt tilgang til alle produktene våre. Plus-medlemskapet skiller seg dessuten fra de andre ved at du kan ha 4 brukere på samme konto. Selvfølgelig er Albert uansett medlemskap en 100 % reklamefri tjeneste, uten bindings- eller oppsigelsestid!

Hvilke personopplysninger samler dere inn?

Vi samler ikke inn noen følsomme opplysninger i det hele tatt. Når du registrerer deg, oppgir du kortopplysninger, og disse håndteres på en sikker måte via betalingssystemet Stripe og kan ikke formidles videre. Betalingssystemet er sertifisert som PCI Service Provider Level 1, som er det høyeste nivået av sertifisering som er tilgjengelig i betalingsindustrien. Alle data er dermed kryptert og i samsvar med EU-standarden. Utover dette samler vi inn e-postadressen din for å kunne dele relevant informasjon med deg angående medlemskapet ditt, samt telefonnummeret ditt for å kunne sende deg SMS med nedlastingslenke til appen.

Les siden vår om personvern for å få mer informasjon om dette.

Trenger jeg godkjenning fra en foresatt?

Ja, hvis du er mindreårig, må du ha tillatelse fra din foresatte for å kunne bruke Albert. Når du godkjenner brukervilkårene, forutsetter vi at medlemskapet er opprettet med tillatelse fra en foresatt.

Kan jeg få en utskrift av mine lagrede personopplysninger?

Ja, selvfølgelig kan du det. Send en e-post til support@heialbert.no, så lager vi en utskrift og sender til deg. Vær oppmerksom på at ventetiden for utskrift av personopplysninger kan være opptil 30 dager.

Kan jeg få slettet personopplysningene mine?

Ja, selvfølgelig kan du det. Send en e-post til support@heialbert.no, så sletter vi alle personopplysningene dine. OBS! Merk at dette innebærer at kontoen din avsluttes.

Kan jeg slette personopplysningene mine?

Ja, selvfølgelig kan du ha det. Send e-post til support@heialbert.no så sletter vi all din personlige informasjon. OBS! Merk at dette betyr at kontoen blir stengt.